FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 nabijanie sterów Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
nortszorminator




Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogusza City

PostWysłany: Sob 10:06, 06 Paź 2007 Powrót do góry

Kod:
 Jeśli chodzi o montaż sprawa wygląda w prosty sposób. Gdy mamy rower, który musi po prostu jeździć, jest to zimówka lub rower, na którym jeździmy do pracy 3 km dziennie - kwestie montażu możemy załatwić samodzielnie.
Stery posiadają miski wykonane z metalu (stal, aluminium), które należy nabić na główki ramy roweru. Przykładamy miski do ramy i za pomocą młotka pukamy po krawędziach do momentu, aż osiądą do końca. Jako elementu tłumiącego użyć można deseczki lub bardzo twardej gumy (żeby nie zniszczyć elementu waląc młotem bezpośrednio po nim). Przy nabijaniu ramę smarujemy smarem stałym. Towotem lub jakimś łożyskowym, byle śliskim i gęstym. Gdy miski są już nabite również wewnątrz smarujemy je tym samym smarem i wkładamy bieżnie łożysk. Są to takie metalowe, płaskie blaszki po których toczą się kulki łożysk. Po włożeniu bieżnie także smarujemy, a następnie wkładamy łóżyska, które przeważnie są zwykłymi kulkami osadzonymi po okręgu na metalowej koronce, która zapobiega ich swobodnemu odtaczaniu się w nieznanych kierunkach. Następnie na rurę sterową nakładamy stożkowy element, który odpowiada za prawidłowe ułożenie wymienionych elementów po skręceniu całości. Dalej idzie pokrywka całości. Na koniec zostaje mostek za pomocą którego całość ściskamy i skręcamy na sztywno. Pod mostek możemy włożyć w miarę potrzeby podkładki (to w przypadku gdy rura sterowa jest trochę przydługa). Tak wygląda sprawa sterów i ramy. Na widelec, obojętnie czy to jest sztywniak czy amor nabijamy jedną z wymienionych bieżni. Najlepiej za pośrednictwem jakiegoś metalowego, ale nie ostrego przedmiotu (może to być krawędź klucza imbusowego lub płaskiego. No i na dobrą sprawę po temacie.
Opisany przykład dotyczy sterów typu a-head, które najczęściej występują w naszych rowerach.
Spotkać się możemy ze sterami skręcanymi. W tym przypadku podczas montażu misek postępujemy podobnie lecz od monentu skręcania posługujemy się nie mostkiem, a kluczami płaskimi o rozmiarze 32 mm. Nimi właśnie skręcamy śruby trzymające stery na ramie. Piszę nimi bo potrzebne są 2 szt. Do dokręcenia i kontrowania. Podczas samodzielnej zabawy z montażem napotkać możemy stery typu oversize z powiększoną średnicą. Rama wtedy musi być odpowiednio szersza. Jeśli chodzi o montaż misek postępujemy tak samo z tym, że lżej one wchodzą ponieważ układają się wewnątrz ramy i powierzchnia nabijana nie jest tak duża jak w przypadku zwykłych sterów zewnętrznych. Jeszcze słówko o dociskaniu mostka. W zestawie sterów powinna być tzw. gwiazdka ze śróbką i kapslem. Gwiazdka nabijana jest we wnętrzu rury sterowej. Po założeniu mostka na ową rurę kapselkiem za pomocą śróby skręcamy całość. Nastepnie skręcamy mostek na rurze. To on jest odpowiedzialny za trzymanie całości. Kapsel dociska mostek jedynie w trakcie montażu. Później można go poluzować, albo nawet zdjąć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin